Donnerstag, 6. November 2014

Arti e ndihmon shpirtin të triumfojë...

Anketa jonë: A e shpëton arti shpirtin nga mëkati? (16)

Përgjigje nga Arif MOLLIQI, shkrimtar
 
        Cili krijues arti nuk  mëkaton (në vetvete) nëse gjendet para një gruaje të bukur. Të gjithë. Por nuk është arti ai që e shpëton shpirtin e artistit nga mëkati. Përballë së bukurës ( artit), njerëzit mundohen ta gjejnë atë që e kuptojmë si: të qenit i lirë në shpirt. Prandaj, në art njeriu e gjen lirinë e vet e jo „shpëtimtarin“. Sepse, çfarëdo përpjekje për të bërë diçka të vlefshme në art, të nxjerr  në përtritje për ta zgjuar jo vetëm shpirtin tënd por, edhe të atyre që e absorbojnë artin. Në rastin konkret, p.sh. edhe të atyre që e lexojnë poezinë tënde. Këtu diçka duhet kuptuar; arti nuk e luan rolin e murgut ku duhet të rrëfehemi për ta shpëtuar shpirtin, qoftë edhe atëherë kur poeti shkruan poezi blasfemike. Blasfemi mundet me qenë poeti me mendimet e veta, me fillozofin e vet, me veprimet e veta, por jo poezia si art. Nëse e kuptojmë kështu atëhere artisti nuk guxon të kthehet tek „mëkati“ i Adamit dhe Eves, nuk guxon të kthehet tek ajo që ia ndalon të merret më të bukurën dhe të shëmtuarën. Atëherë artisti nuk guxon të merret njësoi si më të bardhën ashtuedhe më të zezën… më lindjen dhe vdekje… Nëse e përkufizojmë „artin si shpëtimtar i shpirtit nga mëkati“, atëherë gjithçka na bëhet e ritualizuar, jashtë lirisë. Dhe, kështu korniza e artit  bëhet edhe më e mëvarur brenda disa rregullave kanonike: Krijo art (shkruaj poezi) brenda rregullave… që ta shpëtoni shpirtin nga mëkati! A s´është kjo jasht lirisë se artit?! Liria e artit nuk është pjesë  mëkatit as vegël e saj.  
        Unë e kuptoj një gjë: arti vetëm e ndihmon shpirtin të triumfojë ndaj gjithçkaje. Arti nuk ka nevojë ta dergon shpirtin tek murgu që ti rrëfehet atij për  të shpëtuar nga mëkati. 
_____________________  
SQARIM PËR LEXUESIT: 
Këtë anketë e kam filluar në Qershor 2013 dhe është duke vazhduar edhe në vitin 2014!
                                                                                                  Haxhi Muhaxheri

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen